Prijava
Korisnik

Lozinka



Niste korisnik?
Klikni ovdje za registraciju.

Zaboravili ste lozinku?
Zatražite novu Ovdje.
Posljednji Članci
7. KUP spajanju usis...
6. Zimski KUP Rugvica
In mem. IVAN OSTREŠ
in mem. PAVAO IVANUŠ
15.TVN Novi Marof
VRIJEME

VRIJEME SADA
U KAŠTELIMA
Index opasnosti
od šumskih požara

Biometeorološka

PRAVILA PORTALA
TAGOVI:
GVZ, HVZ, UPVH, UPV Zagreb, Perinić, Jurin, Tucaković, Magdić, DVD, JVP, JPVP Osijek, vatrogasci, vatrogasni portal, Portal vatrogasaca Hrvatske dvd, pjena , vatrogasna vozila, vatrogasna oprema, vježbe, takmičenje, natjecanje, kornat, kornati, DUZS, 112, DIP, VOS, 911, vatrogasne postrojbe, vatrogasni, link, oprema, pjenilo, nosači, cijev, nosač, KAPS, Monitor, metalni, aparati, vatrogasne kacige, vatrene, acivi, Kaštela, dvd, mladost, Kaštel Sućurac, dom, video, vatrogasne, slike, bloger, blog, činovi, časnici, oznake, webmaster, mladež, žene, žensk, Kup, 193, akcident, batina, kaštela-tours, kaštela tours, vatro, Jadran Perinić, Jadran, Slavko Tucaković, Mladen Jurin, Jurin, Vuko, Slavica, Portal, navalna vozila, Holmatro, Vatropromet, Mistar,
Dobro dosli
ZAGREB: Novi euro-broj ili ukidanje pozivnog broja vatrogasaca?
ZAJEDNICENovi euro-broj ili ukidanje pozivnog broja vatrogasaca?

Dana 5. listopada 2009. godine održan je jedan u nizu sastanaka oko problematike prijedloga promjene pozivnih brojeva hitnih službi, koji je izazvao žustre rasprave, ali i suprotstavljena mišljenja između nadležnih tijela (konkretno Državne uprave za zaštitu i spašavanje i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture s jedne strane i Ministarstva unutarnjih poslova, Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi, Hrvatske vatrogasne zajednice i Nacionalne središnjice za traganje i spašavanje na moru s druge strane).

Inicijator sastanaka je bila Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM), koja potaknula razmatranje izmjene pozivnih brojeva interventnih (hitnih/žurnih) službi, za koje su u europskoj telefoniji predviđeni troznamenkasti brojevi (počinju sa znamenkom 1). Stoga je HAKOM predložio, da se raspravi mogućnost dodjeljivanja hitnim službama brojeva, koji počinju s brojem 1, uz prijelazno razdoblje u 2010. godini.

Konkretno, time bi se svim korisnicima mobilne telefonije omogućilo biranje broja vatrogasaca bez poznavanja predbroja županije, kao i korisnicima starijih mobilnih telefona.

Hrvatska vatrogasna zajednica je (kao uostalom i sve druge hitne službe, odnosno predstavnici, koji su govorili u njihovo ime) zauzela stav (koji je u skladu sa stavovima Operativno-tehničkog stožera od 13. svibnja 2009. godine), da je opravdana izmjena pozivnog broja vatrogasaca s 93 na 193, te će se time dugoročno riješiti neki problemi, koji se trenutno pojavljuju u dojavama s mobilnih telefona. Također je istaknuto, da navedena promjena neće zadirati u autonomnost funkcioniranja vatrogasnih operativnih centara. Pri tome je uzeto u obzir, da je navedeni prijedlog HAKOM-a u skladu s Pravilnikom o jedinstvenom europskom broju za hitne službe (NN 82/09), te postojećom praksom većine europskih zemalja.

S druge strane, Državna uprava za zaštitu i spašavanje (DUZS) je, pozivajući se na Europske direktive, inzistirala na postupnom ukidanju pozivnih brojeva hitnih službi (izuzev naravno broja 112), odlučno se suprotstavljajući bilo kakvoj modifikaciji ili uvođenju novih brojeva hitnih službi. Pri tome su predstavnici DUZS naglasili, da već 2010. godine jedinstveni broj 112 treba preuzeti sve pozive za hitne službe. U suprotnom, DUZS će biti prisiljena izvijestiti Vladu i Sabor RH, tko sprečava Republiku Hrvatsku u zatvaranju jednog od pregovaračkih poglavlja s Europskom Unijom (??!!).

Također su predstavnici DUZS istaknuli, da Glavni vatrogasni zapovjednik ne dijeli izneseno mišljenje Hrvatske vatrogasne zajednice!

Orginalni dopis HAKOMA

piše: mr. Mario Starčević
Acivi na 14.10.2009 10:58:43
Komentari
#1 Vatric

na 14. Listopad 2009 12:51
izgleda da je netko izumio vremenski stroj jer su izgleda svi sudionici ovog sastanka odrzali sastanak u buducnosti GrinGrin
#2 navi

na 14. Listopad 2009 13:40
@vatric, mislili smo da je ozbiljnija tema, pa nitko neće primjetiti da je negdje nešto krivo napisano, a potom krivo preneseno... a kad mi Hrvati od stabla nikad NEĆEMO vidijeti šumu
#3 Lou

na 14. Listopad 2009 14:58
EU direktive ne traže ukidanje drugih brojeva - to je laž.
U mnogim EU zemljama možete nazvati 112 ili neki od brojeva hitnih službi ako znate koja vam treba.
Zašto se nije dopustilo da se sustav 112 izgradi oko postojećih sustava (policija,vatrogasci,hitna) nego se silne novce utrošilo na jedan sustav koji još uvijek ne zna koja je njegova uloga.
Zbog čega u centrima 112 ne sjede stručnjaci iz medicine, sigurnosti (policija), vatrogastva i sl. pa da mogu vršiti prepoznavanje situacije. Sadašnji 112 nije ništa drugo nego SLUŽBA ZA PREUSMJERAVANJE POZIVA.
Šta je sa sustavom veze, sustavom telefonije, informatike i dr.
I dalje je na terenu potpuna nepovezanost emergentnih službi.
Prvo neka omoguće svima bezbolan ulazak kroz ulaganja a ne po sili zakona.
#4 Mravojed

na 15. Listopad 2009 20:47
Acivi skini sliku djelatnika centra 112 ne zaslužuju biti na ovom portalu. A i jedan savjet nemoj dalje stavljati nikakve vijesti di je u naslovu DUZS ovo je portal VATROGASACA.
#5 Floris

na 16. Listopad 2009 07:32
Svi imate pravo, ali...
Vatrogasci kao sustav nisu izolirani otok nego se po verikali hijerarhijski uklapaju u neki veći sustav u ovom slučaju to znači da DUZS moramo tolerirati (ne i trpjeti!).
To što riba smrdi od glave - smrdi i od vatrogasne i od državne. Dakle, ne ulažimo toliko energije u negiranju realnosti da je DUZS (kakva god ona bila) naš vrh piramide (jer tamo sjedi glavni vatrogasni zapovjednik), već energiju usmjerimo na vlastito jačanje u pogledu IT u VOC-ovima (HW, SW, LW, OW, DW...). Time ćemo sebi osigurati jaku praktičnu uporabnu vrijednost: takvu opremljenost, umreženost i nacionalnu pokrivenost, da će nas i DUZS i MUP i sve ostale službe "moliti" da im pomognemo u izvršavanju njihovih zadaća, a neće nas htjeti izbrisati iz sustava.
#6 kresimir

na 16. Listopad 2009 07:59
Lou, svaka čast na postu ! Smile

Centar 112 radi takve nebuloze da to nije normalno...jedna Državna uprava koja postoji par godina još ne razlikuje središnje DVD od ostalih DVD-a . I na terenu rade gluposti... uporno žele biti 'glavni' tako da oni dižu postojbe na dojavu o požaru i vecinom zeznu stvar...
#7 diksi

na 16. Listopad 2009 08:57
DUZS želi opravdati svoje postojanje; to je samo po sebi razumljivo jer je veći dio kadra došao iz Civilne zaštite i ureda Ministarstva obrane - gradskih centara za obavješćivanje - koji su trebali ostati bez posla, te iz tog razloga se bore da 112 bude jedini broj koji se može nazvati u slučaju bilo kakve intervencije. Njihov razlog o ulasku Hrvatske u EU da bi 112 trebao biti jedini broj za hitne službe nema argumenata ne stoji, jer znamo da u EU neke zemlje imaju broj za policiju, vatrogasce i hitnu službu, te nam ne moraju prodavati fore o Američkom 911. S nama će lako jer se pojedini ljudi koji su na pozicijama u vatrogastvu i koji bi nas trebali zastupati to ne smiju raditi jer se boje za svoj posao kad su i sami zaposlenici DUZS, ali će nastati problemi kad će htjeti preuzeti 92 odnosno policiju. Da se postave na trepavice to im nebu išlo.
Nisam za to da ljudi dobe otkaze, ali isti trebaju opravdati svoj rad i bilo bi lijepo da to ne čine preko naših leđa. DUZS bi trebela biti servis hitnim službama jer su iste njihova produžena ruka, odnosno te službe ( policija, hitna i vatrogasci, te GSS) odrađuju skoro 100% svih mogućih intervencija na terenu.WinkWink
#8 vudu

na 16. Listopad 2009 22:55
Lou, vidim da si poprilično neupućen u problematiku o kojoj pokusavas raspravljati. Kada vec pokusavas napadati DUZS, odnosno broj 112 i njegovu ulogu u sustavu ZiS onda nije primjereno postavljati pitanja (zbog cega u Centrima 112 ne sjede strucnjaci iz vatrogastva, policije, zdravstva, gss i drugih), vec si se trebao potruditi malo dublje uci u problematiku i predloziti konkretna rjesenja. Naravno, tada bi shvatio da neki procesi trebaju vrijeme i prostor, ali isto tako i kompetentne ljude koji ce to provesti u praksu, posebice kada govoris o implementaciji komunikacijskih i informatičkih tehnologija.
#9 MihovilST

na 17. Listopad 2009 12:48
opet cu ja sad ovdje trbunjat osvome posjetu L.A..... Naime,kada je delegacija dvd-a Split skupa samnom bila tamo ,imali smo sta i vidit....Zbilja bi mogli nauciti iz mnostva njihovih primjera....Tako naprimjer,dojavu prima centralni vatrogasni ured,koji onda na intervenciju salje najblizu vatrogasnu postaju,a po potrebi i postojbe iz okolice....Dojavu primaju preko razglasa nakon znaka za uzbunu,i tada im dezurni u vatrogasnog ureda priopci gdje se ide,koja je vrsta intervencije,koja se vozila upucuju na intervenciju itd.....Istu poruku cuju sve postaje u gradu,a ima ih 127.....Organizacija im je vrhunska,i mislim da bi se trebali ugledati na njih.....No,istina je drugacija,i smatram da smo svjetlosnim godinama iza njih,i da ce tek tri-cetiri generacije iza nas imati ono sta oni imaju danas.....Cool
#10 tiberije

na 20. Listopad 2009 10:54
Prije devet mjeseci otvorio sam temu integracija broja 93 u sustav 112. Tema je bila dosta posjećena, ali je bilo i nekih nesporazuma. Sada se i sve institucije koje su izravno uključene u ovu problematiku izjašnjavaju o (ne)potrebi preusmjeravanja bilo kojeg broja za žurne pozive na jedinstveni europski broj za žurne služba 112. Kao službenik koji izravno radi u ovom sustavu više od 15 godina, mislim da mogu biti kompetentan izraziti svoj stav o ovoj problematici, a slična razmišljanja imaju i moje kolege.
Dakle, nema potrebe preusmjeravati bilo koji broj za žurne služba na broj 112.
Zašto? Svi brojevi za žurne službe poznati su domicilnom stanovništvu. Stranim pozivateljima (ili domicilnim koji ne znaju koji broj zvati) poznato je da mogu i preko broja 112 dobiti bilo koju žurnu pomoć. U slučaju „pada sustava 112“ (a nedavno je na jednom lokalnom području pao sustav pa pozivatelji iz mobilnih mreža nisu mogli dobiti broj 112, ali o ovome se u javnosti gotovo ništa ne zna) pada i cijeli sustav za svu žurnu pomoć što nikako nije dobro. U svakom slučaju, prije eventualnog preusmjeravanja brojeva na 112, potrebno je izraditi stručnu studiju o opravdanosti takve radnje i definirati tko će snositi odgovornost za eventualnu nemogućnost pozivanja bilo koje žurne službe u slučaju „pada sustava 112“. Sada su službenu zabilješku pisali službenici na najnižoj hijerarhijskoj razini, a nisu mogli ovo spriječiti.

@Lou 14. Listopad 2009. 14:58:04
EU direktive ne traže ukidanje drugih brojeva - to je laž.
U mnogim EU zemljama možete nazvati 112 ili neki od brojeva hitnih službi ako znate koja vam treba.
Zašto se nije dopustilo da se sustav 112 izgradi oko postojećih sustava (policija,vatrogasci,hitna) nego se silne novce utrošilo na jedan sustav koji još uvijek ne zna koja je njegova uloga.
Zbog čega u centrima 112 ne sjede stručnjaci iz medicine, sigurnosti (policija), vatrogastva i sl. pa da mogu vršiti prepoznavanje situacije. Sadašnji 112 nije ništa drugo nego SLUŽBA ZA PREUSMJERAVANJE POZIVA.
Šta je sa sustavom veze, sustavom telefonije, informatike i dr.
I dalje je na terenu potpuna nepovezanost emergentnih službi.


Sve potpisujem. I sam se pitam na što se utrošio novac poreznih obveznika. Javnost ima pravo znati.

@Floris 16. Listopad 2009. 07:32:32
To što riba smrdi od glave - smrdi i od vatrogasne i od državne.


Problem ne funkcioniranja sustava nisu službenici koji se javljaju na poziv 112, ali bi uskoro mogao postati. Zašto? Sustav mora funkcionirati 24/365. Koji je prosjek godina starosti službenika koji trenutno rade? Ne znam točno ali je sigurno preko 50 godina starosti. S obzirom na ovu činjenicu i preporuke stručnjaka da stariji od 55 godina ne bi trebali raditi noću može doći do kadrovski problema jer u sustavu nema mjesta na koja se npr. mogu rasporediti ljudi koji navrše 60 godina a nisu stekli uvjete za mirovinu i ne mogu raditi noću.

kresimir 16. Listopad 2009. 07:59:11
Centar 112 radi takve nebuloze da to nije normalno...jedna Državna uprava koja postoji par godina još ne razlikuje središnje DVD od ostalih DVD-a . I na terenu rade gluposti... uporno žele biti 'glavni' tako da oni dižu postojbe na dojavu o požaru i vecinom zeznu stvar...


Gdje ja radim nikoga mi „ne dižemo“, komutiramo vezu. Slažem se da u sustavu ima službenika koji nisu zaradili niti 1/3 plaće koju primaju.

diksi 16. Listopad 2009. 08:57:31
DUZS želi opravdati svoje postojanje; to je samo po sebi razumljivo jer je veći dio kadra došao iz Civilne zaštite i ureda Ministarstva obrane - gradskih centara za obavješćivanje - koji su trebali ostati bez posla, te iz tog razloga se bore da 112 bude jedini broj koji se može nazvati u slučaju bilo kakve intervencije. Njihov razlog o ulasku Hrvatske u EU da bi 112 trebao biti jedini broj za hitne službe nema argumenata ne stoji, jer znamo da u EU neke zemlje imaju broj za policiju, vatrogasce i hitnu službu

Upravo su rukovodeća kadrovska rješenja, odnosno ljudski potencijal osnovni problem DUZS-a. Problem je što su nestručne i nekompetentne osobe postavljene na mjesta za koja nisu sposobna. Čast izuzecima, ali srednji menadžment (pročelnici PUZS i načelnici ŽC 112) bi trebao biti nositelj kvalitete i inicijatori uvođenja kvalitetnijih rješenja. Mnogi od njih obrazovali su se „doktrinom“ koja je propala, mnogi i dalje misle da „trebaju vladati“. Oni nemaju nad kime vladati, oni trebaju „voditi služenjem“, trebaju biti u službi svojih podređenih službenika kako bi cijeli sustav „služio“ svim građanima (poreznim obveznicima)

Nisam za to da ljudi dobe otkaze, ali isti trebaju opravdati svoj rad i bilo bi lijepo da to ne čine preko naših leđa. DUZS bi trebela biti servis hitnim službama jer su iste njihova produžena ruka, odnosno te službe ( policija, hitna i vatrogasci, te GSS) odrađuju skoro 100% svih mogućih intervencija na terenu.


vudu 16. Listopad 2009. 22:55:19
Kada vec pokusavas napadati DUZS, odnosno broj 112 i njegovu ulogu u sustavu ZiS onda nije primjereno postavljati pitanja (zbog cega u Centrima 112 ne sjede strucnjaci iz vatrogastva, policije, zdravstva, gss i drugih)

ali isto tako i kompetentne ljude koji ce to provesti u praksu,

Previše je nestručnjaka i nekompetentnih osoba u sustavu koji su dobrano „zagadili krvotok DUZS-a“. Hoće li i tko reagirati prije nego sustav doživi „infarkt“?
Ostavi komentar
Molimo logirajte se da ostavite komentar.
Ocjena
Samo korisnici mogu ocjeniti.

Molimo da se prijavite ili registrujete da bi ostavili Vašu ocjenu.

Još uvijek nije ocjenjeno.
Uvjeti objave:

UPOZORENJE
organizatorima
NATJECANJA
2019.

Studeni


9. Martinjski kup
"Dušana Koščića"

DVD Virje
REZULTATI


7. Kup u brzom
spajanju usisa

DVD S. Čiče


Prosinac


6. Zimski kup
Noć Vat. kaciga

DVD Rugvica



Zadnji komentari:
dvdd u 15:43:14
Konačno jedna doba vijest.
Mariner22 u 17:44:01
Čestitke učesnicima na rezultatima, i čestitke organizatoru!!!!
sbreza10 u 00:53:29
ČESTITAM! Konačno struka na zapovijednom mjestu! To me podsjeća na osamdesete go...
umorno_oko u 17:02:55
Bravo cure! I momci, naravno!
Kid u 15:02:07
čestitke i pozdrav svim vatrogascima povodom našeg blagdana svetog Florijana (Cv...
dvdd u 18:57:44
HVALA!
dvdd u 18:39:13
svaka čast
iskreni u 06:05:56
Sretan Božić!
maska112 u 15:53:00
Jel je došao rikverc , ili več odlazi ?
Mariner22 u 23:54:54
SRITNO VAM KOLEGE SA NOVIM VOZILOM
ZADNJI OGLASI:
Acivi u 07:09:54
[big]DVD Veliko Trgovišće prodaje navalno vatrogasno vozilo Renault G230, dupl...
DVDBarilovic u 08:21:27
Prodaje se vatrogasno vozilo za prijevoz vatrogasaca sa 6 sjedećih mjestai odvoj...
vatrogasacmato u 18:13:16
[b]prodaje se Izolirni dihalni aparat MSA AUER BD 96[/b] PGD Tržec, Tržec 45B...
vatrogasacmato u 08:21:36
[b]MAGLITE - več artiklov v kompletu[/b] -
PGD Tržec, Tržec 45b, SI-2284 Videm...
Acivi u 08:06:01
[size=12]Prodaju se vatrogasne trodjelne rastegaće. [b-
]Dubravko Regović[/b]...