Prijava
Korisnik

Lozinka



Niste korisnik?
Klikni ovdje za registraciju.

Zaboravili ste lozinku?
ZatraĹľite novu Ovdje.
Posljednji ÄŚlanci
VISOKOTLA?NI MODUL P...
In.mem. Dragutin Sti...
KUP DVD ZAPREŠI?
1. KUP DVD GRANEŠINA
4.KUP DVD Repušnica
PRAVILA PORTALA
Dobro dosli
ZAGREB: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vatrogastvu
USTROJ I FINANCIJE
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vatrogastvu


Na adresu državnih vatrogasnih subjekata iz MUP-a stigao je Nacrt Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o vatrogastvu izrađen prema prijedlogu Hrvatske vatrogasne zajednice.

Napominjemo da tekst u pogledu poslovničkog dijela (ocjena stanja) i obrazloženja pojedinačnih odredaba još nije dovršen.


Pogledajte cjelovit prijedlog:
NACRT ZAKONA




– Ići ćemo u štrajk, prosvjedovati, obavijestiti Europsku uniju o ovome što namjeravaju učiniti – reagirao je predsjednik Sindikata vatrogasaca Mladen Magdić na nacrt Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o vatrogastvu koji je prema prijedlogu Hrvatske vatrogasne zajednice izradilo Ministarstvo unutarnjih poslova:

– Nezamislivo je da glavnoga vatrogasnog zapovjednika Vlada imenuje na prijedlog Vatrogasne zajednice koja je zapravo udruga građana! A oni traže baš to, kao i da glavni vatrogasni zapovjednik bude njihov zaposlenik. To vam je kao da se MUP odrekne ravnateljstva policije i da ga udruzi policajaca koja će onda odlučivati tko će biti ravnatelj hrvatske policije – slikovit je bio Magdić.

Prođe li ovaj prijedlog, i sva imovina vatrogasaca postat će imovinom vatrogasne zajednice:

– Riječ je o političkom dogovoru premijerke Kosor i predsjednika HVZ-a Ante Sanadera i mi takvom prijedlogu nećemo dati suglasnost – kaže Magdić.

Sindikalisti tvrde da ministar Tomislav Karamarko nije sklon ovakvu rješenju jer nad udrugom građana MUP neće imati ovlasti. Kakav je njihov stav te kako komentiraju prigovore sindikata, iz MUP-a na naš upit poslan prošlog tjedna nitko nije odgovorio.

Glavni vatrogasni zapovjednik Mladen Jurin, svjestan da će, bude li ovakvih izmjena u zakonu, njegova funkcija biti na reizboru i da će HVZ već nekoga predložiti, kaže:

– Logično bi bilo da ministar unutarnjih poslova predlaže tko će biti na tome radnome mjestu. Ali, prijedlog još nije prošao pravnu proceduru pa valja pričekati prije komentiranja.

Vatrogasci su se do sada "selili" iz MUP-a u DUZS, a sada bi trebali biti pod ingerencijom udruge građana.




PRIOPĆENJE ZA JAVNOST




Na sjednici predsjedništva i operativno-tehničkog stožera Hrvatske vatrogasne zajednice (predsjednici i zapovjednici vatrogasnih zajednica županija), na kojoj su sudjelovali i zapovjednici javnih vatrogasnih postrojbi te predsjednik udruge profesionalnih vatrogasaca i zaposlenika na poslovima zaštite od požara u gospodarstvu dana je podrška nacrtu prijedloga Zakona o izmjenama i dopuna Zakona o vatrogastvu koji je predložilo Ministarstvo unutarnjih poslova 13. svibnja 2010. godine.

Nazočni predstavnici vatrogasnih zajednica županija, javnih vatrogasnih postrojbi te predsjednik udruge profesionalnih vatrogasaca i zaposlenika na poslovima zaštite od požara u gospodarstvu dali su podršku trima važnim odredbama iz tog prijedloga i to:

1. Da se utvrdi radno vrijeme profesionalnih vatrogasaca kao što je to bilo prije donošenja Zakona o radu

2. Da se Hrvatska vatrogasna zajednica utvrdi kao nadležno tijelo za vatrogastvo na državnoj razini

3. Da glavni vatrogasni zapovjednik prijeđe iz Državne uprave za zaštitu i spašavanje u Hrvatsku vatrogasnu zajednicu

Za ovaj prijedlog glasali su svi predsjednici i zapovjednici vatrogasnih zajednica županija/Grada zagreba i 37 zapovjednika javnih vatrogasnih postrojbi te predsjednik udruge profesionalnih vatrogasaca i zaposlenika na poslovima zaštite od požara u gospodarstvu i predstavnik sindikata Zagreba, Rijeke, Istre i Kvarnera te Slavonskog Broda (predstavnik oko 800 članova).
Acivi na 13.05.2010 16:27:43
Komentari
#71 gasi_non_stop

na 16. svibnja 2010 11:39
Opet lišo.
Prijedlog zakona izradila je HVZ, nema dugo da smo čitali prijedlog zakona od DUZS, pa ništa od njega iako je DUZS državna uprava i sigurno da je bliža Vladi.
Za sada je trebalo poslati prijedlog ZOV-a koji se odnosi na radno vrijeme vatrogasaca, i to bi možda i prošlo, a ovako pod krinkom radnog vremena čuvati svoje fotelje, kontrolirati i GVZ gospodo iz HVZ-a to nije "bratski".
Zaboravili su spomenuti osnivanja županijskih operativih v. centara jer ih nije ni briga za operativu, valjda će neko iz 112 preuzeti te poslove, moraju i oni nešto raditi kad uzmu broj 93.
Tek osnivanjem ŽVOC-a imati ćemo svoju operativnu kičmu.
Naš Popović je nakon Kornatske tragedije rekao kako Zakon nije dobar i da ga treba mijenjati, iako mi nije jasno što je radio do tad u HVZ-u, sad ga ide mijenjati samo zbog interesa, njega ili predsjednika još neznam ali brzo će se i to vidjeti.
Još jedan prijedlog, u SAD-u stariji maloljetnici mogu upravljati motornim vozilima, a kod nas se može postati vatrogasac tek s 18, završiti tečaj i napraviti lječnički pa je ta dob 18 i po. Da je gospodi iz HVZ-a vatrogastvo na prvom mjestu možda bi i o ovom razmišljali.
#72 jug93

na 16. svibnja 2010 13:56
HVZ nije u stanju preuzeti niti operativno odraditi sve potrebne radnje za požarnu sezonu,, mogu organizirati razne skupštine i "veselice", ali u operativnom smislu nema ih nigdje.
Ono što nama treba je već zaboravljena agencija ili uprava za vatrogastvo koja bi vatrogastvo najprije posložila u jednu hijerarhiju, te preuzela zapovjednike do razine županijskog zapovjednika, a ako treba i niže kako bi vatrogastvo djelovalo jedinstveno.
Županijski zapovjednik mora imati veće ovlasti, pa ako treba i sudjelovanje u imanovanju lokalnih zapovjednika (barem onih većih gradskih JVP), a to se može dobiti samo osnivanjem Uprave za vatrogastvo koja bi objedinila JVP i DvD sa profi jezgrom koji su nosioci ZOP-a na svom području. HVZ-u ostavimo proslave i svečane uniforme, ali ako se HVZ-u daju ovlasti predviđene ovim prijedlogom operativa i organizacija operativne službe će se raspasti, a ljeto stiže,,,,Cool
#73 Acivi

na 16. svibnja 2010 14:14
@jug93, ajde molim te pročitaj još jednom,.. pa još jednom... ovo što si napisao. Možda ti na kraju sine da nisi u pravu. Ne mješaj osobe sa institucijom...
Možda na kraju shvatiš da je potpuno isto, zvalo se ona HVZ, agencija ili Uprava sasvim svejedno!... glavno da to bude ustanova koja će se baviti samo i isključivo vatrogastvom.
Vrlo je bitno, a već je svima jasno, kako je glavni uvjet za takav uspješan preustroj to da ne smije biti fotelja priljepljenih za bilo čiju pozadinu.
Na našu žalost od 1993.g. dokazala se sva nesposobnost i neučinkovitost pojedinaca bez obzira koje su boje i iz koje stranke dolaze, a... nažalost dolaze!

Njima se kratko i jasno treba zahvaliti i to je to!
#74 e

na 16. svibnja 2010 14:15
Evo gledam, čitam i nemogu se načudit komentarima na ovu temu vjerujte ništa mi nije jasno. Netko objavi prijedlog zakona i neshvatljivo se pokrene lavina razmišljanja mi ili oni, ovi ili oni i sad meni nije jasno koji su to i nikako da nađen sebe među njima, a vatrogastvom se bavim predugo.
Pozdravljam želju ali vidim iz nekih vaših izlaganja i primjedbi da da niste baš upućeni u cjeloviti prikaz vatrogastva kroz razne zakone i pravne akte koji definiraju naš posao. Naime Zakon o vatrogastvu je tek jedan dio pravnog reguliranja odnosa i rada struke te se na njega veže i niz drugih pravnih regulativa koji postoje a nitko se ne osvrće na njihovo usklađivanje niti provođenje.
Zašto ovo pišem, mi imamo postojeće zakone koji jasno definiraju neke odnose i oni koji ga nisu provodili (ispravite me ako griješim)danas ih mjenjaju i kažu da nevaljaju. Vidite zadnjih dvadesetak godina ja nisam upoznat da je neki od autora novog zakona(svi su redom bili na odgovornim funkcijama od DVD-a do HVZ-a) pokrenuo bilo kakvu istragu ili stegovni postupak protiv onih koji se ne drže slova propisanog zakona. Primjera imamo i previše svi za njih manje više znamo ali šutimo.
1. Vatrogasci koji rade unutar DVD-a(znaći profesionalci ne dobrovoljci) uglavnom su prijavljeni kao domari a uvjet za posao liječnički za vatrogasca. I sad kolega vatreni borče ti „domari“ rade u vašem brodogradilištu kao vatrogasci (zakon je u tom smislu jasan pogledaj http://www.upvgh.hr)
2. Vatrogasci koji su prijavljeni kao vatrogasci kažete nemaju ista prava kao JVP, greška imaju samo nikog nije briga a ta nebriga povlači pravne konsekvence prema odgovornima. Ne znam da je iti jedan zapovjednik DVD, VZG, ŽVZ , HVZ pokrenuo to pitanje i osigurao svojim ljudima samo ono što im važećim zakonima pripada, a to im je posao.
I sada bi vatrogasci trebali vjerovati ljudima koji su uspinjući se na koje kakve načine na vatrogasnoj ljestvici, napredujući gurajući pod tepih probleme i neprovođenje važećih zakona, nakon niza pogrešaka nebrigom, nemarom ili neznanjem, da će baš ti ljudi donijeti neke bolje promjene.
HVZ je zakonski krovna organizacija u RH za pitanje vatrogastva i to možda nije upitno koliko je upitno dali ljudi koji su doveli do ovakvog stanja hrvatskog vatrogastva imaju stručne i što je bitnije moralne vrijednosti još uvjek upravljati. Bilo kako bilo problem je slažemo se svi ogroman a politika je nažalost u ovom društvu još uvjek iznad.
#75 gorfrank

na 16. svibnja 2010 15:31
[url][url]a ne samo oni koji čuvaju svoje fotelje i plaće kojem zarađuju na tuđi račun.[/url][/url]

Ovo je po meni bit problema a ne sukob profesionalaca i dobrovoljaca. Poznata rečenica "ZAVADI PA VLADAJ" danas je i te kako aktualna u vatrogastvu jer foteljaši političari na taj način dvaput profitiraju. Jednom pokreču biračku mašinu lažnim obečanjima a drugi puta zbog nesloge vatrogasne struke ne trebaju izvršavati svoju zakonsku obavezu financiranja i organiziranja učinkovite vatrogasne službe.
Lakše je kao na primjeru "KLINČA SELA" okriviti nekog drugog i poreznim obveznicima objašnjavati kako se nije moglo ništa više učiniti.
Da funkcionira pravna država istima nebi palo na pamet da pravdaju svoje neučinkovite postupke već bi sami rezervirali sobu u Remetincu.
Provođenje stručnog i inspekcijskog nadzora iz domene ZOV-a i ZOP-a nije zabranjeno već proteklih desetak godina nije izvršavano pa je stoga i nastao takav kaos na terenu.
Kvalitetan nadzor i kazne sigurno bi natjerale odgovorne osobe da razmisle prije kandidature za mjesta Načelnika/Gradonačelnika/Predsjednika/Zapovjednika kako će ispuniti svoje zakonske obveze.
Nažalost slabo čitamo Zakone a ako čitamo zapamtimo samo dijelove koji nam pašu a ostalo kao što jednom kaže načelnik Popović "i netreba baš zakon tako strogo provoditi". A ja se pitam kako?
Ova rasprava mi se sve više dopada jer daje konstruktivne primjedbe i prijedloge te se nadam da će bar neki od vatrogasnih čelnika pročitati nešto i sebe pozicionirati u ovom kaotičnom vatrogasnom sustavu .Wink
#76 jug93

na 16. svibnja 2010 15:39
Acivi slažem se u potpunosti, samo je problem što se u nas pojedinci poistovjećuju sa institucijama, iz tog konteksta tvrdim da hvz nema snage ni mogućnosti operativno voditi vatrogastvo, a mogla se davno preustrojiti da je bilo volje, bilo je vremena 20 godina.
Točno je da se treba zahvaliti pojedincima koji koriste ovakvi sustav za svoje fotelje---samo pitam tko će im se zahvaliti? kad svi u istu tikvu pušu-- to je problem,,,Sad
#77 firefighter79

na 16. svibnja 2010 16:04
Cijenjeni gospodine e sam si rekao da su profesionalci koji rade unutar DVD-a uglavnom domari. Tocno uglavnom ali ne svi.
Ovima drugima uvjeti za posao su lijecnicki, skola za vatrogasca tehnicara ili specijaliste (ili prekvalifikacija) te strucni drzavni ispit. Tako je barem u mome DVD-u.

Nadalje, nikako se ne mogu oteti dojmu kako se nase kolege profesionalci (ne svi naravno) boje da ce ovim zakonom izgubiti jedan dio prava (citaj novac) i da ce se, zato sto je jedan od predlagatelja zakona HVZ, to pretociti na dobrovoljce. Oprostite, mozda grijesim, ali ja u to nisam uvjeren.

Najgore od svega bi bilo kad bi GVZ ostao u DUZS i zapovjedao profesionalcima a da dobrovoljcima zapovjeda netko iz HVZ. Antagonizam nam ne treba a kad bi ovdje dosao netko koji nema veze s vatrogastvom i procitao nasa razmisljanja definitivno bi shvatio da nesto ne stima.
#78 kokot

na 17. svibnja 2010 09:44
Gospodo moja!!!
Slažem se sa goranfrank.
Ajd neka netko, tko može, provjeri koliko je negativnih inspektroskih nalaza u nazad 10 godina!? Valjda ih ima, a koliko je po njima provedno Zakonskih sankcija prma gradonačelnicima i zapovjednicima, prdsjednicima odnosno odgovornim osobama u postrojbi???
Zašto niti jedan dio imjene zakona nije išao u tom smjeru???
Npr. da se povečaju sankcije za one koji ne poštuju Zakon...
Kad bi Općinu ili Grad kaznio sa milijun kuna i fizičku osobu kao odgovornu osobu JLS sa 50 000 kn, pa HVZ, VZŽ, JVP, VZG, DVD sa 10% godišnjeg proračuna, a odgovorne (načelnike, zapovjednike, predsjednike, upravna tijela tih organizacija) sa po 10 000 - 30 000 kn i još ostale konsekvence.
A na to sve još i financijske kontrole pa da vidiš tko bi se gurao na tako udobne fotelje!
A ne kod nas u Zakonu stoji da inspekcijski nalaz moraju provoditi inspektori MUP-a, a mi imamo inspekore DUZS-e koje netrebaš ni pustiti u kontrolu ako nečeš.
#79 kokot

na 17. svibnja 2010 10:01
Ovo sam napisao zato jer igra sa Zakonom i Pravilnicima je igra sa životom vatrogasaca, koji stvarno sudjeluju u interveniranju, bilo dobrovoljnih ili profesionalnih.
Pa ti sjedi u fotelji i nemoj kupiti čovjeku zaštitnu opremu, cijev ili nešto drugo što mu je potrebno za rad, a s druge strane to potroši na kojekakve gluposti...
I što je najbolje još te nitko za to ne pita, baš super!!!:
I kad pogledaš tko nebi sjedio i zapovjdao bez kontrole i odgovornosti...SmileSmile
#80 Istina_

na 17. svibnja 2010 10:18
Pozdravljam vatrogasce! vidim da se je podosta toga pisalo. Samo mi je žao što se nitko nije u većj mjeri dotaknijo onog najbunijeg kojega se sva ta velika vatrogasna gospoda boje, a bitno je i za profesionalce i dobrovoljce.
A to je: famozni ČLANAK 21.
Gdje so opet dopušta da vatrogascima može zapovijedati ljudi koji nemaju pojma šta je to VATROGASNI POSAO.
Zašto mi o tome ne bi sad o tome potrošili 20 komentara, a ne na bedastoče kakve je pisao gospodin zapovjednik iz Pakraca.
Pitam vas jel bi mogli malo o tome? ILI da nam opet zapovjedaju i dalje oni koji nemaju pojma.
Osobno sam da striktno piše da je za vatrogasca potrebno: vatrogasni tehničar ili vatrogasac, a zapovjedni kadar isto što i za vatrogasca plus Zaštita od požara.
A ne kako je sada bilo koja tehnička patek na kraju vatrogasna struka.
Jel možemo o tome?
Ostavi komentar
Molimo logirajte se da ostavite komentar.
Ocjena
Samo korisnici mogu ocjeniti.

Molimo da se prijavite ili registrujete da bi ostavili Vašu ocjenu.

Još uvijek nije ocjenjeno.
Uvjeti objave:

UPOZORENJE
organizatorima
OBAVEZNO !
ZADNJI OGLASI:
dbonin u 16:05:19
Motorna visokotla?na pumpa + visokotla?no vitlo ( el. namatanje ) - Motor 13K...
DVDIvanec u 11:58:44
[b]Dobrovoljno vatrogasno društvo Ivanec prodaje Magirus Deutz 192 D13 autoljest...
sasok413 u 20:31:49
Nadogradnja za vatrogasno vozilo za dvoosovinca pne-
umatski reflektor na krov...
wtomek u 21:38:36
DVD Farkaševac prodaje vatrogasno vozilo: Marka: TAM 130 T 11 Godina proizvodn...
Acivi u 10:56:49
[b]DVD Donji Kraljevec[/b] ima za prodaju [b]mehaničke ljestve, ispravno i o...