ZAGREB: NOVA TV, PROVJERENO- Što kada gori vaš stan, a hidranti su neispravni?
NOVA TV, PROVJERENO - Što kada gori vaš stan, a hidranti su neispravni?
Ekipa NOVA-TV, u emisiji "Provjereno" sinoć je na svom programu prikazala prilog o vatrogascima i neispravnim, uništenim ili pokradenim vatrogasnim instalacijama po stubištima stambenih zgrada u kojima živimo.
Svi prolazimo kraj počupanih hidranata u svojim zgradama svakodnevno i mislimo: 'Pa neće se požar dogoditi baš meni, baš mojoj zgradi ili mom stanu'.
A što kada se dogodi?
Novinar Provjerenog saznao je kroz kakve uvjete prolaze vatrogasci na svojim intervencijama. Bio je u simulatoru požara i penjao se na 12. kat s 30 kilograma opreme na leđima i cijevima za vodu u rukama. Tako vatrogasci naime gase požar kada gori zgrada jer nema hidranata na koje bi se mogli spojiti.
U Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu, svugdje je ista priča.
Čak 95 posto instalacija je pokvareno ili su uništeni pojedini dijelovi bolje rečeno počupani. S tim se prizorom veliki broj građana susreće svaki dan, ali nisu svjesni opasnosti koju predstavljaju neispravni hidranti.
U kakvim uvjetima rade vatrogasci?
Kroz kakve sve uvjete moraju prolaziti vatrogasci pri intervenciji uvjerio se i naš novinar Ivan Skorin. Opremio se i krenuo sa opremom do vrha zgrade u Rijeci, a u Zagrebu je u simulatoru iskusio kako uzak prostor i slaba vidljivost dodatno otežavaju gašenje požara. Velik broj tih problema mogao bi se izbjeći kada bi postojala ispravna unutarnja hidrantska mreža.
Za hidrante u svakoj zgradi zadužen je njezin upravitelj, odnosno predstavnik stanara, a za nadzor nad predstavnicima stanara zadužena je inspekcija MUP-a, no i jedni i drugi potpuno su zakazali. Ekipa Provjerenog istražila je, zašto su hrvatski vatrogasci jedini u Europi koji ne smiju koristiti hidrante unutar zgrade za gašenje požara?
Jadan Šimara!! Samo ne znam zašto se toliko čudi svemu tome a godinama je bio na No1 mjestu onih koji su to trebali kontrolirati! Tada je znao samo pljuvat po vatrogascima a sad je njihov "veliki"prijatelj i tajnik čak!
Sa opravdanjem panca i rifireman pitaju zaboravljenog da pojasni svoj komentar uz dodatak da objasni koliko je bio puta gasiti požar na višekatnicama a za svaku pohvalu bi se zahvalio televizijskoj ekipi kada se sjetila napraviti emisiju o ovoj temi gdje su gosti emisije koji su od struke i iz osobnih iskustava iznijeli sve poteškoće koje nastaju kod ovakve vrste požara a iznešeni su i podaci o velikim gradovima koji imaju visokoetažne objekte i koji imaju velikog iskustva kod gašenja ovakvih požara.
Možda sam malo provokativno postavio komentar, ali imam neka iskustva sa zidnim hidrantima i moram reči da nikad je nisam mogao koristiti iz više razloga. Svi oni koji je koriste sigurno imaju probleme , a pogotovo ako to čine sami stanari za koje je to dvostruka opasnost. Po meni , ja je nebi ni dozvolio postaviti barem do četvrtog ili petog kata . Za moje iskustvo oni su neučinkoviti , cijenu objkta u izgradnji poskupljuju. Treba raditi na razvoju neke druge mogučnosti korištenja vode na tako visokim objekttima i mislim da sadašnjje kolege koje se bave zaštitom to možeju učiniti i predložiti jeftinije i učinkovijitije. Netreba se ljutiti , ali svi znamo da je to u pravilo ništa ili vrlo malo u odnosu na štetu koju učinimo sa gašenjem preko zidnog hidranta,
zaboravljeni, ponavljam; riječ je o visokim objektima i SHV; stanari to ne mogu koristiti, problem je o održavanju tog voda koji isključivo koriste vatrogasci prilikom intervencije, a on je nažalost neispravan ovdje ne govorim o zidnim hidrantima pod stalnim tlakom vode. Tema koju su novinari obradili možda je za laike nepoznata, ali za vatrogasce ne bi trebala biti; "SHV I VISOKI OBJEKTI"
Lako je pljuvati a neznate gotovo ništa o zakonodavstvu i mislite da netko može napraviti čuda. Prvo morate znati da su te zgrade bile društveno vlasništvo, da je otkup stanova zapoćeo 93 a da nije završio do donošenja zakona o stvarnim i pravnim vlasničkim odnosima kad su se pojavili upravitelji zgrada, pričuva i predstavnik stanara. Do tad niste mogli ništa poduzeti jer niste imali pravog vlasnika a i sad je to teško bez obzira što imate upravitelja i predstavnika stanara. I danas sam mišljenja da je nadzor nad vanjskom i unutarnjom hidrantskom mrežom od interesa za vatrogasce i to sam više puta pokušavao da se provodi od njihove strane ali to nikako nije išlo. U europskim zemljama to je poso vatrogasaca jer je njima u interesu da instalcija bude ispravn i da se na nju mogu osloniti. Pokažite mi i jednu vatrogasnu postrojbu koja obilazi zgrade kontrolira vatrogasne pristupe, vanjsku i unutarnju hidrantsku mrežu i na osnovi tih informacija izrađuje plan vatrogasne intervencijue na karakterističnu zgradu. To je puno posla i puno priprema, ali samo tako se mogu skratiti vremena vatrogasne intervencije i građanima pružiti veću sigurnost jer oni to plačaju. Morate priznati da su neke vatrogasne postrojbe u onom socijlizmu radile preventivne preglede i obilazile zgrade i imali su puno više informacija o stvarnom stanju na terenu. Nemem informacija da to itko danas radi a mislim da ne radi nitko, a oko 10% profesionalnih vatrogasaca u JVP nema liječničko uvjerenje za vatrogasne intervencije pa bi se mogli koristiti za ove preventivne preglede i skupljanje podataka o hidrantskoj mreži i vatrogasnim pristupima te u suradnju s ostalim gradskim službama otklanjati utvrđene nedostatke.
Puno je toga loše u ovom dijelu i puno subjekata ne želi ništa mijenjati u svom radu.
Slažem se s mišljenjem kontre, da je nadzor hidrantske mreže od interesa vatrogascima.....al ima jedan osnovni problem oko svega....svi takvi radovi oko popravljanja i održavanja SHV u zgradama bi pao na pričuvu, što jako teško, ako se održavanje ne obaveže zakonom....trenunto stanje u zgradama je da ljudi isključuju svaku drugu žarulju na stepenicama da uštede pa da spuste ili ne moraju podizati pričuvu....teškim mukama se pričuve povećavaju za deset lipa, a kamoli da na pričuvu padne ovakav trošak...održavanje je
slažem se da bi SHV trebali funkcionirat, al trenunto postoje prepreke koje mislim da je jako teško riještiti
na 22. listopada 2010 14:52
na 22. listopada 2010 20:27
na 23. listopada 2010 12:01
na 23. listopada 2010 14:07
na 23. listopada 2010 17:09
na 23. listopada 2010 19:12
na 24. listopada 2010 11:52
na 24. listopada 2010 16:09
na 25. listopada 2010 11:20
na 25. listopada 2010 13:39